петък, 11 юли 2008 г.

Значението на Социалния Медия Маркетинг: Защо е необходимо да го владеем



Социалният Медия Маркетинг е процесът на промотиране на вашия сайт или бизнес чрез медийните канали на социалните мрежи. Това е ултиматната стратегия на този етап от ИТ-развитието, която ще ви генерира линкове, ще привлече внимание и ще произведе в крайна сметка огромни количества трафик.

Не съществува друг безплатен метод за насърчаване на уебсайт трафика, който така лесно да осигури посетители, някои от които ще се връщат към сайта ви отново и отново.

Ако продавате продукти/услуги или просто публикувате съдържание, Социалният Медия Маркетинг е мощен метод, който ще осигури на сайта ви печалба с течение на времето.

Тези които игнорират ефективността на социалните медии обикновено попадат в три категории; онези, които не знаят много или нищо по въпроса за социалните медии; тези, които се интересуват, но не знаят как да ги използват; и тези, които не вярват, че социалните медии могат да бъдат ползвани за провеждането на стратегия, която да доведе до огромен трафик до всеки сайт, организация или дейност.

Стойността на маркетинга чрез Социалните Уебсайтове



За тези, които не разбират или не виждат стойността на социалните уебсайтове, нека погледнем към ползите от създаването на „вирусно съдържание” и ефективното му популяризиране чрез медийните канали на социални уебсайтове.



Разработването на *link baits /линк примамки/ и успешното им популяризиране в различните социални уебсайтове като Digg и StumbleUpon, (Svejo – що се отнася до България) води до различни ползи за всеки един уебсайт:

• Пряк и Вторичен Трафик: Прекият трафик е най-голямото количество посетители, които директно влизат от социалните медии в сайта ви. Вторичният трафик идва от референции, получени след като посетителите са попаднали на вашето съдържание чрез социалната медия.
• Линкове с „високо качество”. Да станеш популярен в социален сайт като Digg или Reddit, или (в случай че съдържанието е на бълг. ез. Svejo) ще ви осигури голямо количество вторични линкове в други сайтове, публикувани от посетители, които са били впечатлени от вашето съдържание. Една хубава публикация може да осигури „високо качествени” редакторски линкове, повечето от които не може да се постигнат дори чрез заплащане.

Сега нека преведем казаното до тук на ниво осезаеми изгоди за вашия сайт:

1. Линкове = По-добър Search Engine Rankings (PR в търсачките).

Когато даден уебсайт получава голямо количество от „натурални”, перманентни връзки в уважавани домейни, така той развива авторитет. Търсачките му се доверяват. Ако оптимизирате своите линк-примамки и уебсайт структура правилно, вие лесно може да започнете да се състезавате за конкурентни ключови думи (keywords), които в ответ ще ви доведат посетители от търсачките.

Правете това регулярно и трафикът от търсачките неминуемо ще нарасне. В известен смисъл, вие придобивате тези „качествени линкове” чрез доверие назаем. Много блогъри и уебдевелопъри, все още мислят че щом една статия е набрала популярност в Digg или del.icio.us, то си заслужава да бъде прочетена и да се създаде референция към нея чрез цитиране и линк.

2. Пряк + вторичен Трафик = Общност/Поддръжници.

Някои твърдят, че социалните новинарски сайтове само ни препращат безполезен трафик, посетители, които само преглеждат дадена страничка и после кликват за изход. Да, обикновено така се получава. Повечето посетители само се отбиват да погледнат конкретна статия и си заминават без повече да се върнат.

Но не бъркайте това с липсата на интерес. Статистиката на редовните посетители често скача драстично и после се стабилизира след няколко дни. Ако сайтът ви като цяло съответства на средностатистическите интереси на даден социален уебсайт, винаги ще има в наличност групичка от социални юзъри, които да започнат да следят сайта ви за бъдещо съдържание.

Онези които отричат Социалния Медия Маркетинг игнорират силата на целевия вторичен трафик. Други сайтове или блогове в същата нисша може да поместят линк към статия, станала популярна в дадена социална мрежа, защото тя е ценна за техните читатели. Това се извършва непринудено, редовно, от много.

Докато прекият трафик обикновено е в големи количества, вторичният трафик е по-ценен. Защо ли? Тъй като линкове в други сайтове или блогове ви довеждат посетители които най-вероятно имат интерес към съдържанието ви. Това цитиране на линка е демонстрация на признание на вашия сайт в очите на другите. Това гради вашата марка.

Четири причини да практикуваме Социален Медия Маркетинг



1. Непринуден, естествен е. Не само че получавате „натурални” линкове, но вашият сайт се излага на показ пред големи групи по един спонтанен начин. Това се отличава от рекламата, която има търговско звучене.

2. Предлагаш нещо желано. Веднъж успешно овладял комуникацията в социалното общество, същата общност става източник на трафик към вашия сайт, като допълнение на трафика, който вече получавате от търсачките. Едновременно като увеличавате трафика от търсачките, вие лесно контролирате трафика от социалните мрежи чрез провеждането на стратегически маркетинг.

3. Струва малко средства/ Голяма възвръщаемост. Ако го провеждате сами, разходите са ограничени до времето отделено за процеса. Ползите често ще надхвърлят многократно разходите. Би ви отнело хиляди левове, долари, евро, за да купите голямото количество линкове, които социалните медии могат да ви предоставят безплатно.

4. Допълва другите действия. Социалното медия оптимизиране и маркетинг е сегментирано и насочено към определена общност. И не пречи на каквито и да било други методи и действия за увеличаване на трафика към вашия сайт. Идеално може да се съчетае с рекламна кампания.

Как социалната медия ни помага да направим пари?



Не помага. Поне не директно. Всеки сайт или бизнес, който желае развитие, се нуждае от т.н. ядро от поддръжници които са готови да купуват и да препоръчват сайта на други.

Колкото повече поддръжници имате, толкова по-бързо се разнася мълвата за достойнствата на вашия продукт. Социалният Медия Маркетинг е перфектният начин да намерим посетители за сайта си, които за начало просто да погледнат какво предлагаме.

С нарастването на популярността на вашия сайт, вие можете да повишите тарифите за реклама, или да монетаризирате социален онлайн капитал чрез различните платени бизнес модели.

Защо блогърите е добре да се научат как правилно да ползват възможностите на Социалната Медия



Тук кратичко ще изтъкна личните си наблюдения, че за месец и половина популяризиране на съдържание в българските социални мрежи, четирите мои съвсем непретенциозни блогчета успяха да генерират над 10 000 импресии.

Изключителен е факторът тук на това до колко успешно съумяваш да повлияеш на т.н. лидери на мнение* в съответните мрежи.

*„Вирусно съдържание”: link baits /линк примамки/

Линк примамките са съдържание, разработено с цел да привлече хора, които да се „линкнат” към него.

Обикновено то се разработва под формата на мисъл или встъпителна статия, полезен съвет, информация, или списък от полезни връзки, линк примамките работят най-ефективно ако представляват ценност за посетителите на съответната социална медия.

*лидери на мнения

Кой е най лесният начин да генерираме т.н. buzz и постоянно да получаваме големи количества трафик от социалните мрежи?

Отговорът е прост: Контролирайте дистрибуцията на вашето съдържание, чрез привличане на няколко влиятелни личности в дадената онлайн общност. С други думи, влияйте на влиятелните.

Щом тези изтъкнати личности говорят, другите слушат. Те са уважавани или харесвани от останалите в същото общество. Те притежават способността лесно да общуват, дискутират, да стават интимни и да популяризират дадена тема.

Те са свързочниците между вашето съдържание и публиката. Именно лидерите на мнение са личностите, на които трябва да повлияите.

1 коментар:

Unknown каза...

Много добре казано, браво!