неделя, 13 юли 2008 г.
„Агитаторите” (The Persuaders) или Как Маркетолозите Манипулират Нашите Мисли
…- „Сортирани и пресети ние акуратно спадаме към някое от демографските племена, всяко издигнало тотема на собствения списък от нужди и желания.”… - „Ние всички сме агитатори.”… - „Тайната на убеждението е да съблазним личността да убеди сама себе си”
(2004) PBS Frontline продуцира „Агитаторите” The Persuaders, 90 минутен документален филм, който изследва как културата на маркетинга и рекламата не само влияе на решението ни какво купуваме, но и на начина как ние се себе-възприемаме в света.
Гигантски корпорации харчат милиарди, за да наемат армии от сценаристи, консултанти, лингвисти, антрополози и специалисти доказали себе си като гуру в рекламния бизнес, всичко с една цел – да се повлияе на това как средностатистическия гражданин мисли.
Тяхната цел е проста: да изработят послания които убеждават хората да купуват даден продукт. Те искат не само да ни накарат да правим това което е най-доходоносно спрямо целта им (довери ми се/ купи продукта ми) но също така да ни накарат да вярваме че така ще направим най-доброто за нас си. И всъщност – успяват.
Наскоро писах за The Century of the Self, още един брилиантен документален филм за взаимовръзката между психологията, големия бизнес и политиката – методиката на PR. The Persuaders, „Агитаторите” засяга същата тема като изследва как маркетолозите създават своите кампании и фокусират върху емоционалното обвързване на продукт и консуматор.
Вземайки за пример Президентските избори в САЩ 2004, „Агитаторите” (The Persuaders) изследва методиката на това как политиците лансират своите послания към всяка една демографска група, техника позната като narrowcasting (сегментиране): разработването и доставянето на специализирани послания към определени групи гласоподаватели/ клиенти, базирани на демографски профили.
Този метод изключително се ползва в частния търговски сектор. Компании за статистически данни като Acxiom – водят детайлизирани информационни отчети за потребителските навици, възраст и доходи – и тези статистики се ползват от политици и бизнесмени за разработката на послания, които да бъдат изключително насочени, за да се постигне целевата ответна реакция от купувача.
„Това което консуматорите искат сега е емоционална връзка – те желаят да се свържат с онова, което стои зад марката, отвъд обещанието” – твърди Кевин Робъртс, (Kevin Roberts, CEO of Saatchi and Saatchi Advertising). „Марките, които могат да достигнат нивото на емоциите, които могат да създадат потребителска лоялност отвъд логика и разум, ще са марките които ще печелят”
В добавка към документалния филм, има множество разширени интервюта с политически консултанти, медия критици, професори и известни автори като Наоми Клайн (Naomi Klein). Заслужава си да ги прочетете, ако се интересувате от тази увлекателна тема.
Целият документален филм можете да гледате на PBS website >>>
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар