петък, 25 юли 2008 г.

„Източна наслада” епизод на BBC за България


„Източна наслада” (2007) е част от новата травъл поредица на британския комик и тв водещ Майкъл Палин за Би Би Си „Новата Европа” – разказ за развитието на източноевропейските страни почти две десетилетия след падането на Берлинската стена.

При представянето на филма на 12-тото издание на София Филм Фест, въпреки специалното внимание, което филмът обръща на страната ни, публиката не остана доволна заради символите, с които е представена страната ни.

В лентата, България е представена от суперзвездата на родния попфолк Азис и последователите на Петър Дънов от общността Бялото братство.

Впечатленията и преживяванията на Майкъл Пейлин от България са по време на снимките у нас през август 2006 г. Той избира за свой гид именно директора на въпросния София Филм Фест – Стефан Китанов, шефката на международния отдел Мира Сталева и младата режисьорка Мая Виткова.

В обекти на внимание за Пейлин и неговия екип се превръщат празненствата на „Бялото братство” в Рила, конните надбягвания в Столипиново, Перперикон, амфитеатърът в Стария Пловдив. Има и интервю с Азис. Гвоздей в програмата при българското гостуване на Майкъл Пейлин обаче е варенето на семейната ракия на Стефан Китанов и баща му Тодор, известна като Дядо-Тотовата, ритуал, който английският комик и телевизионен водещ също превръща в достояние за зрителите на Би Би Си.

Ентусиазирано ни информират от Kafene.bg , от своя страна информирани от още по-ентусиазирания Стефан Китанов

Пътешествието на Пейлин из Източна Европа е документирано още в DVD колекция и книга.

В мрежата за видео-споделяне www.youtube.com може да се намерят няколко откъса от „Източната наслада” на Би Би Си: на някои може и да не им се хареса това което ще видят, но е факт, че показаното от Пейлин е нашата реалност. Светът възприема България или като „загадъчна дестинация”, където до ден днешен живеят екзотични племена с причудливи ритуали, напомнящи на западния турист „тъмните векове на средновековието”, или по-зле – същото, ама без романтиката…

Michael Palin in Bulgaria.
80 hours around Plovdiv Gypsy districts - Stolipinovo, Shekera, Izgrev


Michael Palin in Bulgaria, Plovdiv Gypsy districts



Michael Palin in Bulgaria - Interview with Azis



Michael Palin talks about New Europe

5 коментара:

Unknown каза...

Може би аз не разбирам, но когато става въпрос за България, аз не я свързнам нито с Азис, нито с циганите и техните забавления.

Може би въпросната Мая трябва да помисли как да представи по-точно страната ни, а не да търси евтин интерес, показвайки "екзотичния" живот на ромите.

Къде сме ние обикновените-необикновени българи с нашите интереси в тези репортажи?

Но както казах, аз не разбирам и не се занимавам професионално с журналистика, че да давам съвет. Просто съм разочарована..

Unknown каза...

Не е нужно да си журналист за да усетиш тенденциозно направен филм за България. Този е точно такъв. Майкъл Палин би трябвало да посети своите сънародници, установили се трайно да живеят в нашата страна и откровено да попита тях, какво мислят за България и защо не искат да се връщат в Англия.

Safa0511 каза...

Здравейте всички, името ми е Сафа Ел Садат, женен съм за 20 години с моя съпруг и имаме двама сина, старейшина 16 и по-млада е 11 години. Съпругът ми ме обичаше много, но стигна до момент, когато се занимаваше с афера с жена, която е нейната колега. Никога не съм си го представял, но по някакъв начин се е променило отношението му към мен и децата, късното му идване от работа ме накара да мисля по въпроса, дори и на 20-та ми годишнина от сватбата, аз се държа далеч от секса, тъй като обещаваме да го направим на сватбата Ден на юбилея, 15 дни преди годишнината от сватбата той призна, че е имал секс с колегата си. Той я заведе в леглото ми, когато бях на работа, това означава, че чувствата ми бяха напълно безценни за него, психичното ми състояние е пълно с агония, мисля, че не мога да забравя и да възстановя болката, тази жена е била в пълен контрол. тя и аз никога не искахме да го правим с насилие, тя искаше да спечели над мен, тъй като тя е разведена, тя каза, че е ревнив за нашите отношения и тя ще ме съсипе, като вземе съпруга ми. Трябваше да го обсъдя с един приятел, който ме помоли да намеря добър заклинател, най-напред никога не съм вярвал в този правопис на ролите, но трябва да го опитам, докато дойдох по имейл PROPHET NOSA UGO в интернет за това как Той помогна на толкова много хора да си върнат бившите гърба и да помогнат да се оправят отношенията и да направят хората щастливи в отношенията си и някои други истории за духовната болест и др., му обясних ситуацията и той ми помогна да извърша някои молитви, някои билки и корени и малко жертва, която направих, и в рамките на 7 дни той се върна да се извини и това беше просто чудо за мен, щастлив съм днес, че ми помогна и мога гордо да кажа, че съпругът ми е отново с мен и сега той е влюбен в мен, както никога досега.
Имате ли нужда от помощ в отношенията си като връщане на мъжа, съпругата, приятелката, приятелката, спечелването на лотарии, билковото лекарство за болест, ХИВ, полово предавани болести, астма, артрит, фиброид, инсулт или някаква болест, плод на Утробата, Духовният проблем, Промоцията на Работа, Зрителите, които четат моя пост, който се нуждае от помощ по отношение на житейските предизвикателства, трябва да се свържат с PROPHET NOSA UGO и ще се радвате, че го направихте.

Имейл: nosaugotemple@gmail.com
WhatsApp: +34631686040
                     +17207992813

Anonymous каза...

Това е свидетелство, което ще кажа на всеки да чуе. аз съм женен четири четири години и на петата година от брака ми, друга жена имаше заклинание да отнеме любовника ми от мен и съпругът ми ме напусна с децата и ние страдахме две години, докато нямах предвид пост, където това мъж DR WALE са помогнали на някого и аз също реших да се свържа с него за помощ, така че той може да ми помогне да доведа съпруга си вкъщи и повярвайте ми, просто изпращам снимката си на него и тази на съпруга ми и след няколко седмици, както той ми каза, видях кола, която влезе в къщата и ето, това беше съпругът ми и той дойде при мен и децата и затова съм щастлив да накарам всеки от вас в подобна ситуация да се срещне с този мъж и да върна любовника ви при вие неговият WhatsApp/Viber: +2347054019402 ИЛИ имейл: drwalespellhome@gmail.com

Anonymous каза...

Преди пет седмици приятелят ми скъса с мен. Всичко започна, когато отидох на летен лагер, опитвах се да се свържа с него, но не минаваше. И така, когато се върнах от лагера, го видях с млада дама да се целува в стаята му, бях разочарован и това ми даде безсънна нощ. Мислех, че той ще се върне към извиненията, но той не дойде почти три седмици, бях наистина наранен, но благодарение на DR WALE за всичко, което направи, срещнах DR WALE по време на търсенето ми в интернет, реших да се свържа с него на неговият WhatsApp +2347054019402 той ми върна гаджето само в рамките на няколко седмици, обеща. той ми каза също да платя за всички необходими вещи, които наистина съм платил за всички тях, а също и да следвам инструкциите му. днес съм наистина щастлив, защото аз и приятелят ми сме в добри отношения сега. отново можете да се свържете с DR WALE на WhatsApp/Viber: +2347054019402 или имейл: drwalespellhome@gmail.com