сряда, 25 юни 2008 г.
Българският имидж в световните медии
Статистика и анализи на публикациите в медийните бюлетини по света
Юни 2005
Изследването е проведено от Market Links Agency
Използвана методология
*Мониторинг на публикациите в бюлетините на Министерствата на външните работи
*Статистическо отчитане, спрямо критериите: дата; държава; медия; автор; отношение положително/отрицателно към България; източник на информация
*Продължителност на изследването: 1 декември 2004 – 31 май 2005
*Брой анализирани публикации: 2467
*Брой медии с проведен мониторинг: 393
*Брой регистрирани теми на публикация: 41
*Брой страни с проведен мониторинг: 62
Географско покритие на проведения мониторинг
Брой публикации по месеци
Публикации през месец декември 2004 (среден брой публикации на ден 16)
Публикации през месец януари 2005 (среден брой публикации на ден 15)
Публикации през месец февруари 2005 (среден брой публикации на ден 9)
Публикации през месец март 2005 (среден брой публикации на ден 13)
Публикации през месец април 2005 (среден брой публикации на ден 17)
Публикации през месец май 2005 (среден брой публикации на ден 11)
Брой публикации на седмица
Брой на медиите с проведен мониторинг за всяка страна (1)
Брой на медиите с проведен мониторинг за всяка страна (2)
Брой публикации от всяка страна
Брой публикации от всяка медия
Авторство на публикациите (тук виждаме че над 70% от публикациите в медиите по света, които формират имиджа на страната ни са неподписани)
Отношение положително/отрицателно към България
Отношение положително/отрицателно към България на всяка от страните с проведен мониторинг
Отношение положително/отрицателно към България по теми на публикациите
Основните теми на публикациите с провеждан мониторинг са „Европейската интеграция и ЕС разширяването” (тук наблюдаваме силно негативно отношение по тази тема); темата за „Двустранните отношения” на България с различните страни намира подчертано положителен отзвук в медиите; темата за двустранните икономически взаимоотношения, която преповтаря в известен смисъл предишната също е с положителен отклик; темата за „културен и научен обмен”, обаче е силно поляризирана относно положителното/отрицателното отношение към България; разрешеният вече проблем за медицинските ни сестри е намирал изцяло положителен отклик в медиите по света; мисията на българските войници в Ирак, обаче намира по-скоро отрицателен, отколкото положителен отклик; положително е отношението в медиите по темата за „Сътрудничество за сигурност”; поляризирано е отношението в медиите по темата „България и НАТО”; по смисъл идентична с по-предишната тема за сигурността е темата за участието на България в „Организацията за сигурност и сътрудничество”, където пак отношението е положително; по-скоро отрицателно е отношението по темата за партиите и вътрешната политика в България.
Теми с подчертано позитивно отношение
Позитивно е отношението към България по темите за: Туризма в България; Културния и научен обмен/ Лайфстайл ; Двустранните отношения между България и другите страни; Българската външна политика ; Образованието в България ; Инциденти от интернационален характер; Процесът в Либия; Взаимодействие за сигурност; Икономически взаимоотношения (икономически мерки за разрешаване на проблеми); Стандарт на живот за малцинствата в България.
Теми с подчертано негативно отношение
Стандарт на живот за малцинствата в България; Образованието в България; Нарушенията на България с износа на оръжия; „Българската следа” в опита за убийство на Папа Йоан Павел ІІ; Българска ядрена енергетика; Корупция в България; Български национализъм; Ръст на престъпността; Човешките права; Интернационална организирана престъпност.
Теми на публикациите (1)
Теми на публикациите (2)
Теми на публикациите във Великобритания
Теми на публикациите в Румъния
Теми на публикациите в Турция
Теми на публикациите в Македония
Теми на публикациите в Сърбия и Черна гора
Теми на публикациите в Гърция
Теми на публикациите в Германия
Теми на публикациите в Република Чехия
Теми на публикациите в Испания
Източници на информация
21,3 % от информацията идва от „собствени източници на медията” (обикновено това са публикации в интернет); 17,7% материали с неподписано авторство (обикновено това са публикации в интернет, този път копирани и пейстнати без уточняване на авторството); 14,1% информация се подава от чуждестранни източници, които не са официални лица; 8,1% от информацията се подава от чуждестранни официални лица; 7,1% от информацията подават български официални представители; 2,6% от информацията подават обикновени българи; 2% от информацията в чуждестранните медии е подадена от Министерството на външните работи на Република България; 1,9% от Президента; 1,4% от Миглена Кунева; 0,9% от Премиер Министъра; 0,7% от български журналисти; 0,6% от български медии; 0,3% процента от информацията в новинарския поток по света относно България е дошла от Председателя на Народното събрание.
Графика за отношението към България положително/отрицателно, спрямо вида източник на информация
Както естествено може да се очаква, най-голям процент положително отношение към България се чете в публикациите, които са ползвали за източник на информация официални представители на страната. Например Премиер Министърът е бил източник на 68% от темите с положително отношение към България. Собствените информационни източници на чуждите медии и неофициалните източници са поднесли общо над 38% от темите с отрицателно отношение към България. Немалък процент от темите с отрицателно отношение към България (29%) са дошли (общо) от българските медии и от български граждани като неофициални източници на информация.
Геополитическо разпределение на отношението (положително/отрицателно) към България
Проведеното изследване сочи че медиите на Западна Европа публикуват 21,5% негативна информация относно страната ни и 28,8% положителна, 48% е с неутрално отношение. Медиите на новите страни-членки на ЕС, публикуват 34,1% информация с положителна насоченост и 9,4% с отрицателна, като 52,5% е с неутрално отношение. Медиите в Азия публикуват 45,1% положителни новини, 1.6% отрицателни и 50,8% с неутрално отношение. Медиите в САЩ и Канада публикуват 38,7% положителни, 12,9% отрицателни, 32,3% неутрални. Медиите в Африка публикуват 17% положителни, 13,2% отрицателни и 66% неутрални. Медиите в Южна Америка публикуват 57,9% положителна, 5,3% отрицателна и 36,8% неутрална информация за България. Медиите в Австралия публикуват 100% неутрална информация за България. Близкият изток публикуват 35,6% положителна, 57,8% неутрална информация. Учудващо, при условие че България е изпратила военен контингент там, медиите в Близкия Изток не публикуват информация с отрицателно отношение към България.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар